Reklamační řád

ARP elektro group s.r.o., IČO: 07017162, sídlem: Dobrovského 874/29, Přívoz, 702 00 Ostrava

  1. Základní ustanovení

  1. Tento reklamační řád upravuje podmínky uplatňování odpovědnosti za vady a práv z poskytnuté záruky v souvislosti s uzavřenou smlouvou o dílo mezi společností ARP elektro group s.r.o., IČO: 07017162, sídlem: Dobrovského 874/29, Přívoz, 702 00 Ostrava, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, v oddílu C, vl. č. 74161 (dále jen „zhotovitel“) a zákazníkem jako objednatelem, na základě které jsou prováděny dodávky a montáže fotovoltaické elektrárny „na klíč“ nebo dodávky a montáže tepelného čerpadla „na klíč“ (společně dále jen „dílo“), tak jak je specifikováno v příslušné smlouvě o dílo a jejich přílohách (dále jen „smlouva o dílo“ nebo „smlouva“).

  2. Zákazníkem se rozumí osoba, která uzavřela se zhotovitelem Smlouvu o dílo v pozici objednatele.

  1. Odpovědnost za vady

  1. Zhotovitel za podmínek stanovených zákonem odpovídá zákazníkovi za to, že:

    1. dílo bude zhotovitelem provedeno dle příslušné smlouvy včetně jejích příloh a bude mít vlastnosti smlouvou stanovené. Nelze-li takto některé vlastnosti díla stanovit, zhotovitel odpovídá za vlastnosti díla obvyklé

    2. dílo je vhodné pro účely smlouvou stanovené, jinak které jsou pro dílo daného typu obvyklé

    3. dílo splňuje požadavky dle obecně závazných právních předpisů

    4. dílo je v odpovídajícím množství, hmotnosti, rozměrech a technické kvalitě

    5. dílo je dodáno s ujednaným příslušenstvím a návodem k použití.

  2. Zhotovitel odpovídá za vady, které dílo mělo v okamžiku předání a převzetí díla. Zjevné vady je objednatel povinen vytknout nejpozději při převzetí díla, k pozdějším uplatněním vad nebude přihlíženo.

  1. Záruka

  1. Zhotovitel poskytuje zákazníkovi nad rámec zákonných ustanovení týkající se odpovědnosti za vady i záruku na jednotlivé komponenty díla, a to v rozsahu a délce trvání dle konkrétních záručních listů vystavených třetími subjekty (dodavateli nebo výrobci).

  1. Výjimky z odpovědnosti za vady a záruky

  1. Zhotovitel neodpovídá za vady díla a záruka se nevztahuje na vady díla, které vznikly na díle nebo jeho jednotlivých komponentech v souvislosti s:

    1. používáním díla v rozporu s návodem k použití,

    2. neodbornou manipulací, nebo jakýmikoliv jinými zásahy do díla osobou odlišnou od zhotovitele nebo jeho subdodavatele důsledkem kterých došlo k poškození díla,

    3. běžným opotřebením díla z důvodu jeho obvyklého užívání,

    4. živelnou pohromou nebo jinými vnějšími vlivy nemajícími povahu v samotném díle nebo službách poskytnutých zhotovitelem,

    5. provedením servisního zásahu třetí stranou nebo zákazníkem bez předchozího výslovného písemného souhlasu zhotovitele,

    6. poškozením záruční plomby na jakékoli části díla.

  1. Doba k uplatnění odpovědnosti za vady a záruky (reklamace)

  1. Má-li dílo při předání vadu, zákazník může vytknout vadu, která se na díle projeví v době dvou let od předání díla.

  2. V případě, že se zhotovitel zákazníkovi poskytl záruku dle záručního listu vystaveného třetími subjekty (dodavateli zhotovitele a výrobci), platí tato záruční doba k jednotlivému komponentu díla.

  3. Uvedené lhůty počínají běžet dnem předání díla.

  1. Oznámení reklamace

  1. Zákazník, který chce využít práva z vadného plnění či záruky, bez zbytečného odkladu poté co vadu zjistil nebo při náležité pozornosti měl zjistit, oznámí písemně reklamaci vady, a to:

    1. na emailové adrese servis@arpeg.cz, nebo

    2. prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky zhotovitele: ggw62nt

    3. písemně na aktuální adresu sídla zhotovitele, (dále jen „oznámení reklamace“).

  1. Informace důležité pro reklamaci

  1. V oznámení reklamace zákazník povinně:

    1. uvede dostatečnou identifikaci své osoby (jméno, příjmení, adresa, kontaktní tel. číslo a email, pokud je má)

    2. uvede dostatečnou identifikaci díla, kterého se reklamace týká (např. číslo smlouvy o dílo, číslo konečné faktury) a místo instalace

    3. jasně a srozumitelně popíše vady díla (nedostatky), které vytýká a jak se projevují

    4. připojí fotodokumentaci, ze které je možné vadu vzhlédnout

    5. uvede jaký způsob vyřízení reklamace navrhuje (viz bod 13 a 14)

  1. Možné způsoby vyřízení reklamace

  1. Má-li dílo vadu, může zákazník požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat:

    1. odstranění vad dodáním chybějících částí díla

    2. odstranění vad opravou díla

    3. odstranění vad výměnou věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný

Zhotovitel může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by dílo měla bez vady.

  1. Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:

    1. zhotovitel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v sjednané době

    2. se vada projeví opakovaně, nejméně však 2x na totožné části díla,

    3. je vada podstatným porušením smlouvy, nebo

    4. je z vyjádření zhotovitele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna sjednané době nebo bez značných obtíží pro zákazníka.

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou díla či jeho části bez vady a vadným dílem či jeho částí, které zákazník obdržel.

Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada díla či jeho části nevýznamná, má se za to, že vada není významná.

  1. Průběh reklamace

  1. Po oznámení reklamace až do jejího vyřízení je zákazník povinen zdržet se používání díla nebo jakéhokoliv dalšího jednání, které by zmařilo nebo stěžilo posouzení oprávněnosti reklamace a její vyřízení.

  2. O přijetí reklamace bude zákazník vyrozuměn emailem.

  3. Zákazník je povinný náležitě zpřístupnit, nebo jinak zajistit zhotoviteli či jeho zástupcům nebo ním pověřeným osobám přístup k dílu a jeho jednotlivým komponentům pro účely posouzení oprávněnosti uplatněných vad a vyřízení reklamace, případně za tímto účelem poskytnout jakoukoli součinnost, kterou lze po něm spravedlivě požadovat

  4. Odstranění vady provede zhotovitel v případě oprávněné reklamace na vlastní náklady.

  5. Zhotovitel vyřídí reklamaci nejpozději do 30 dnů od oznámení reklamace, není-li dohodnuta lhůta delší. Pokud v uvedené lhůtě není možné vadu odstranit, bude Objednatel o uvedeném informován e-mailem s uvedením důvodu nemožnosti danou lhůtu splnit.

  6. V případě vyřízení reklamace způsoby uvedenými dle bodu 13, budou respektovány technologické lhůty a klimatické podmínky pro provádění prací.

  7. Po marném uplynutí lhůty k vyřízení reklamace dle bodu 18. vzniká zákazníkovi právo na odstoupení od smlouvy.

  8. O vyřízení reklamace bude zákazník vyrozuměn emailem.

  9. V případě oprávněného vytknutí vady díla a uplatnění práva na výměnu díla či jeho části nezačíná převzetím nového díla či jeho části běžet nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.

  10. Zhotovitel není ve vztahu k zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

  1. Společné ustanovení

  1. Práva z vadného plnění se řídí právním řádem České republiky

  2. V případě, že dojde mezi Zhotovitelem a zákazníkem ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů podle ustanovení § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kterým je:

Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát – oddělení ADR

Štěpánská 15, 120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz

Web pro podání návrhu na mimosoudní řešení sporu včetně souvisejících informací: http://adr.coi.cz

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

  1. Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele a občanským zákoníkem provádí České obchodní inspekce s výjimkou dozoru uvedené v ust. § 23a až 23c zákona o ochraně spotřebitele, kdy dozor nad dodržováním vybraných povinností provádí jiný správní orgán.

  2. Zhotovitel je oprávněn ke své podnikatelské činnosti na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

  3. Zákazník může uplatnit stížnost vůči zhotoviteli např. prostřednictvím jeho kontaktního emailu servis@arpeg.cz, kdy v tomto případě informaci o vyřízení stížnosti zhotovitel zašle zákazníkovi na jeho elektronickou poštu nebo se může zákazník obrátit se stížností i na orgán dohledu nebo státního dozoru.

 

Verze I/2025 Reklamačního řádu

Zveřejněno na www.arpeg.cz

 

Napsali o nás

Zavřít - ikona

Dotaz / Nezávazná poptávka fotovoltaiky nebo tepelného čerpadla

Pošlete nám nezávaznou poptávku nebo se nás zeptejte na cokoli.

Rádi Vám pomůžeme zodpovědět veškeré otázky spojené s fotovoltaikou, Chytrou FVE i s tepelnými čerpadly.

Po vyplnění formuláře se Vám ozve odborník na fotovoltaiku z Vaší oblasti.

Naši odborníci jsou připraveni Vám ZDARMA poradit.

Odesláním poptávkového formuláře potvrzujete, že jste se seznámili s Informacemi o zpracování Vašich osobních údajů zde.
Zavřít - ikona

Zanechte nám své PSČ a tel. číslo a odborník z Vaší oblasti se Vám ozve zpět.